Zmiany w wersjach iST - INSIGNUM ŚRODKI TRWAŁE

AKTUALIZACJA iST 13.5 ZAWIERA


Zmiany:
- Dodawanie elementów protokołów z opcją "z kartą SIM" z poziomu strony WWW.
- Obsługa dodawania elementów protokołów z opcją "bez karty SIM" z poziomu e-Zamówień oraz z poziomu CRM.
- Obsługa dodawania elementów protokołów z opcją "bez karty SIM" z poziomu inwestycji (PP-BZU / PZO-W).


AKTUALIZACJA iST 13.4 ZAWIERA


Zmiany:
-Nowy WebService i metoda StanKartotekiLokalizacji na potrzeby Aplikacji dla MR.
-Zmiana w działaniu filtrów: nie wyświetlanie elementów ze stanu WM gdy jest filtrowanie dla konkretnej lokalizacji, z wyjątkiem elementów przekazanych protokołem PZO-W na tą lokalizację (sekcja "Elementy z niezaakceptowanych protokołów / bez wystawionego dokumentu ST").
-Wyświetlanie niezaakceptowanych protokołów, które przekazują elementy na stan WM danego użytkownika (sekcja "Elementy z niezaakceptowanych protokołów / bez wystawionego dokumentu ST").
-Kartoteka ST i wyposażenia: wyświetlanie linka do ostatniego operującego na elemencie ST protokołu w przypadku, gdy jest to niezaakceptowany protokół dotyczący WM.


AKTUALIZACJA iST 13.3 ZAWIERA


Zmiany:
- Zmiana komunikatu dla elementów zablokowanych protokołem w KSA.
- Zwiększona „ilość ST na stronie" na zakładce "Kartoteka ST"- Strona WWW.
- Dodano CSK lokalizacji dla ST i elementów ST na stronie (Kartoteka ST i wyposażenia).
- Wybór grup księgowań dla grupy środków: zabezpieczenie przed próbą dodania dwa razy tego samego konta (do tej pory zgłaszany był komunikat o naruszeniu klucza, aktualnie jest tylko wskazywane istniejące konto).
- Kartoteka wyposażenia: dodane pole "Status" i "Akceptacja" dla listy wyposażenia.
- Oznaczenie wyposażenia na którym operował ostatnio niezatwierdzony lub odrzucony protokół czerwonym wykrzyknikiem (Strona WWW: zakładka "Kartoteka ST i wyposażenia -> Kartoteka ST" oraz zakładka "Protokoły -> Wyposażenie").
- dokumenty->faktury leasingowe/dokumenty inne , filtr MPZ: dodano kody oddziałów na rozwijanej liście wyboru.
- Dokumenty inwentaryzacyjne -> dodawanie / edycja: dodano kody MPZ na rozwijanej liście wyboru.
- Strony WWW -eksport kartoteki ST -dodano dodatkową kolumnę "Kod KOLPORTER” dla elementu ST.
- Przeniesienie filtrów na pierwszą zakładkę na formatkach dokumentów ST, dokumentów amortyzacyjnych, dokumentów inwestycyjnych, dokumentów leasingowych, przeglądu protokołów, ewidencji faktur, ewidencji faktur leasingowych i ewidencji dokumentów innych.


AKTUALIZACJA iST 13.2 ZAWIERA


Zmiany:
- Wprowadzanie faktur - elementy ST - poprawne wyświetlanie numeru OT dla elementu ST wykompletowanego i ponownie przyjętego.
- Dodatkowe ostrzeżenie o dokumentach operujących na ST wystawionych w kolejnym miesiącu, wyświetlane podczas wystawiania dokumentu na podstawie protokołu.
- Poprawa rozkładu raty kapitałowej i odsetkowej dla przedmiotów leasingu gdy harmonogram jest "ręcznie" modyfikowany (problem zaokrąglenia dla umów z wieloma przedmiotami leasingu). - - - Dodanie do aktualizacji brakującego pliku DevExpress.XtraBars.v14.2.dll.
- Usunięcie wpisu "KONFIG_ST" ze słownika tabel używanego do przeglądu logu tabel.
- Log zmian dla konfiguracji wszystkich firm
- Eksport kartoteki ST do XLS z poziomu strony www z możliwością dołączenia CSK, nr trasy oraz adresu PSD.
- Zastąpienie biblioteki Simple Data przez Entity Framework w wersji 6.


AKTUALIZACJA iST 13.1 ZAWIERA


Zmiany:
- Poprawa exportu raportu do pliku xls dla użytkowników z Excel-em 2007+ (usuniecie z komórek apostrofu)
- Nowy WebService dla KOLSerwisu (http://10.1.0.85/iST.WebService.TEST/KOLSerwis.asmx) - ustalanie serwera i bazy z konfiguracji na podstawie CSK firmy przekazanego parametrem.
- Zmienione działanie metod WebService zwracających stan kartoteki użytkownika dla iKP - pomijanie elementów znajdujących się na salonikach (salonik franczyzowy, salonik prasowy, MiniMarket) Dane zwracane dla IKP uwzględniaja elementy na: lokalizacjach wykluczonych i PSD.
- Poprawione wystawianie protokołu PZO_ZWM.


AKTUALIZACJA iST WERSJE STARSZE ZAWIERAJĄ


wersja 12.8

- Poprawiono wyszukiwanie dokumentów leasingowych po wpisaniu na stopce numeru dłuższego niż 20 znaków
- Zmiany w aneksach leasingowych:
	-kopiowanie daty sterującej oraz ograniczenia VAT z poprzedniego aneksu do umowy leasingowej.
	-oznaczenie kolorem czerwonym zmodyfikowanej daty sterującej oraz ograniczenia VAT na aneksie.
	-wyświetlanie "w dymku" daty sterującej oraz ograniczenia VAT z poprzedniego aneksu.
	- Zwiększenie rozmiaru pola "Transakcja" księgowań dokumentów inwestycyjnych z 20 do 40 znaków.
- Kopiowanie praw grup i użytkowników z poprzedniego miesiąca podczas otwierania miesiąca.
- Automatyczna akceptacja protokołów wystawianych i przyjmowanych przez tego samego użytkownika z poziomu eZamówień.
- Wyszukiwanie elementów ST dla wskazanej lokalizacji wraz z lokalizacjami podrzędnymi – zmiany na WWW, kartoteka ST.
- Zablokowano możliwość otwierania oraz dodawania lokalizacji jeśli lokalizacja nadrzędna jest zamknięta.
- Dodano nową funkcjonalność automatycznej akceptacji protokołów wystawianych i przyjmowanych przez tego samego użytkownika z poziomu eZamówień.

wersja 12.7


poprawki związane z eksportem / importem BO.
- lokalizacja i użytkownik ST - historia: nowe pola "Rok" i "Miesiąc".
- Możliwość przeglądania stanów kartoteki i wyposażenia dowolnego użytkownika z poziomu aplikacji iST (ograniczenia zachowane dla WWW).
- Zmiana wyglądu gridów DevExpress - czerwona ramka dla aktywnego wiersza (tak jak dla gridów Delphi), oznaczanie wybranych wierszy kolorem zielonym także wtedy gdy wiersz jest nieaktywny.
- Nowa kolumna "Pracownik / firma" dla filtru użytkowników (Dokumenty -> Ewidencja protokołów).
- Kopiowanie charakterystyk z innej firmy.
- Import grup użytkowników.
- Nowa opcja "Import użytkowników systemu iST" (Słowniki -> Dysponenci / użytkownicy -> Użytkownicy środków trwałych).
- Nowa opcja "Zmień CSK" dla protokołów wydania bez przypisanego przyjmującego kontrahenta (CSK 000000000000).
- Formatka "Lokalizacja i użytkownik ST - historia" - oznaczanie elementu ST wskazanego na zakładce "Elementy ST".
- Nowa opcja "Usuń element z protokołów (aby umożliwić rozbicie)" - dostępne dla admina:
- Ograniczenie wyboru MPZ na filtrze do biur departamentów KSA (przeglądanie dokumentów ST, dokumenty amortyzacyjne, dokumenty leasingowe i leasingowe miesięczne):
- Import BO - komentarz wypełniany automatycznie nazwą zakładki z pliku XLS jeśli importowany jest jeden plik i nie podano komentarza.
- Import BO - automatyczne dodawanie numeru zakładki z pliku XLS do numeru BO jeśli importowany jest jeden plik i jest więcej niż jedna zakładka.
- Obsługa domyślnego kierownika jednostki organizacyjnej.
- Nowa opcja eksportu BO "Zachowaj ilość miesięcy amortyzacji poprzez dopasowanie stawki"

wersja 12.6

- Obsługa Ctrl+G dla gridów DevExpress (eksport do xls i wydruk).
- Obsługa kopiowania komórki zamiast wiersza dla gridów DevExpress.
- Pytanie o dołączenie CSK, nr trasy oraz adresu przyjmującego PSD nie tylko dla filtru "przyjmujący PSD".
- Zastąpienie formatki "Raporty -> Wykaz środków trwałych i elementów ST użytkownika" przez formatkę zgodną ze stroną www (nazwa opcji w menu zmieniona na "Kartoteka ST i wyposażenia użytkownika").
- Rozwiązanie problemu z niepoprawnym wyświetlaniem skanów w przeglądarce IE 9.
- Filtr stanowisk: aktywne / nieaktywne / wszystkie.
- Nowa opcja "Automatyczna akceptacja protokołów na podstawie skanów" dla stanowisk:
- Szczegóły dla zadania "akceptacja protokołu na podstawie skanu" (dane protokołu do zaakceptowania).
- Usuwanie potwierdzeń stanu kartoteki dla usuwanego użytkownika ST (możliwość usunięcia użytkownika ST w KSA zaraz po dodaniu).
- Możliwość wystawienia faktury korygującej likwidującej elementy ST na których operował protokół.
- Dodanie nowego wyróżnika "Duplikat faktury".
- Uniemożliwienie wyboru firmy na stronie podczas logowania jeśli nie ma prawa do modułu "Kartoteka ST i wyposażenia", "Protokoły" ani "Inwentaryzacja".
- Usunięcie opcji menu "Zatwierdzanie dokumentów ST" i przeniesienie związanej z nią funkcjonalności do "Ewidencji dokumentów ST".
- Usunięcie prawa "Zatwierdzanie dokumentów ST (menu)".
- Usunięcie opcji użytkownika "Zatwierdzanie dokumentów".
- Przeniesienie prawa "Zatwierdzanie dokumentów ST (menu) -> Zatwierdzanie" pod prawo "Ewidencja dokumentów ST (menu) -> Dokumenty".
- Przeniesienie prawa "Zatwierdzanie dokumentów ST (menu) -> Edycja zatwierdzonego dokumentu" pod prawo "Ewidencja dokumentów ST (menu) -> Elementy dokumentu".
- Obsługa dodatkowych skrótów klawiszowych dla dokumentów (zgodnie z konfiguracją).
- Przeniesienie polecenia "Anuluj akceptację protokołu" z menu głównego do poleceń listy protokołów dla środka i proponowanie numeru wskazanego protokołu.
- Lista protokołów: dodanie kolumny "D" (wydrukowany) tak jak na stronie www.
- Filtr listy protokołów oraz filtr kodów: wymiana komponentów RadioButton na DevExpress RadioGroup.
- Filtr lokalizacji: wymiana komponentu TreeView na DevExpress TreeList (dodatkowe pola "Kod" i "CSK", możliwość wyszukiwania i sortowania).
- Nowe ikony dla typów organizacji.
- Blokada zaznaczania elementów na stanie WM z niezaakceptowanym protokołem wydania, tak jak na stronie www:
- Zmiana komponentów grid na DevExpress na zakładce "Kartoteka ST" (na formatce Dokumenty -> Ewidencja protokołów)

wersja 12.5

- Możliwość wyświetlenia protokołu przyjęcia i wydania dla elementów na stanie WM
- Komunikat "Nie wystawiono protokołu dla elementu zamówienia." zamiast "The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_IDE_REF_IELE". The conflict occurred in database "st_kolporter", table "dbo.INWESTYCJE_ELEM", column 'ID_INWESTYCJI_ELEM'." podczas dodawania faktur inwestycyjnych z iFK.
- Zmiana komponentów grid na DevExpress na zakładkach "Wirtualny magazyn" i "Wyposażenie" (na formatce Dokumenty -> Ewidencja protokołów). Możliwość sortowania, wyszukiwania oraz zaznaczania wszystkich wierszy.
- Ukrywanie wyboru lokalizacji do czasu wskazania użytkownika ST na protokołach PP-BZU i PZO-ZUL (do tej pory taka obsługa była tylko w trybie pracy "Kartoteka ST i wyposażenia").
- Zapis loginów aktywnych użytkowników ST na podstawie danych pobieranych z systemu iKP (wykonywane tylko jeśli nie uzupełniono jeszcze loginu).
- Filtr PSD dla ewidencji protokołów z poziomu aplikacji taki jak na stronie www:
- Eksport protokołów do pliku XLS z dodatkowymi danymi (CSK lokalizacji przekazującej, CSK lokalizacji przyjmującej, Adres lokalizacji przyjmującej, nr trasy lokalizacji przyjmującej):
z poziomu aplikacji
z poziomu strony www
- Obsługa importu kodów elementów ST z poziomu dokumentu ST
- Poprawa błędu "Violation of UNIQUE KEY constraint" przy próbie włączenia po raz drugi filtru "Kartoteka ST -> Opcje -> Filtruj na podstawie kodów ST z Excela".
- Pełna lokalizacja na protokołach przekazania telefonów.
- Blokada "Wystawienie dokumentu ST w miesiącu RRRR.MM nie jest możliwe, ponieważ może on mieć wpływ na księgowanie faktury leasingowej." oraz blokada "Odblokowanie dokumentu ST z miesiąca RRRR.MM nie jest możliwe, ponieważ może on mieć wpływ na księgowanie faktury leasingowej." zostały zastąpione ostrzeżeniem z możliwoscią kontynuacji (wyświetlane podczas zatwierdzania / odblokowywania dokumentów ST).

wersja 12.2.0.4-poprawka 

- możliwość księgowania niezbilansowanych dokumentów leasingu miesięcznego miesięcznych.


wersja 12.2.0.4 

- Zmieniony obrazek na głównej formatce (zmiana koloru z czerwonego na niebieski).
- Możliwość przeglądu wielu dokumentów OT/BO którymi przyjęto na stan elementy ST z faktury.
- Obsługa nowego ograniczenia VAT dla przedmiotów leasingu: "Odliczenie 50% VAT, bez limitu kwotowego".
- Możliwość deklarowania ograniczenia VAT używanego podczas rozliczania rat dla aneksów do umów leasingowych:
- Uzupełnienie ograniczenia VAT dla istniejących aneksów z wpisaną datą sterującą ograniczenia VAT:
 - Możliwość zmiany lokalizacji i użytkownika dla edytowanej pozycji faktury (zmiana lokalizacji była zablokowana, zmiana użytkownika pozycji nie powodowała aktualizacji użytkownika przypisanego do elementów ST).
- Obsługa nowego wyróżnika "Miesiąc odliczenia VAT" dla faktur przesyłanych z iFK: "wg daty wystawienia".

wersja 12.1.0

Poniżej zmiany w wersji:
- Zmodyfikowano raporty "Zestawienie przychodów i rozchodów" oraz "Karta środka trwałego" - aktualizacja likwidowanej wartości umorzenia dla dokumentów LTCA, LTCZ, LTKA, LTKZ, MTZM, WTZM i WTKM z wsteczną datą sterującą.
- Dodano nową opcję "Przejdź do pozycji" (zakładka "Elementy ST" na formatce "Wprowadzanie faktur").
- Zmodyfikowano załączniki drukowane dla grupy GUS 629: "Zwrot telefonu", "Przekazanie telefonu" -wydruki elementów na osobnych stronach.
- Połączono pliki PDF wydruku protokołu z załącznikiem "Zwrot telefonu" i "Przekazanie telefonu".
- dla protokołów z elementami z  grupy środków 629 udostępniono załączniki:  
- "Zwrot telefonu" - nowy wydruk z automatycznym wypełnianiem danych dla protokołów PZO-P i PZO-ZUL.
- "Przekazanie telefonu" - nowy wydruk z automatycznym wypełnianiem danych dla protokołów PZO-W, PP-BZU, PP-BZS i PZO-ZUL.
- Dodano pomijanie zlikwidowanych elementów ST dla opcji "Przypisz elementom lokalizację środka w skład którego wchodzą".
- Rozbudowano eksport kartoteki  ST:
-dodano filtr typów własności
-zmodyfikowano opcje dla ST w leasingu
- Zmodyfikowano automat wystawiający dokumenty na podstawie protokołów- optymalizacja działania
- Dla opcji kopiowania słowników z innej bazy – dodano nową opcję "Automatycznie dodaj kontrahentów ze zdalnego CSK" (kopiowanie kontrahentów powiązanych ze słownikami).
- Zoptymalizowano import bilansu otwarcia:
- dodano polecenia "wszystkie / odznacz" dla zakładek arkusza XLS.
- kopiowanie brakujących kontrahentów dla dysponentów i organizacji ze zdalnego CSK.



wersja 11.11

- Informacje i przypomnienia: sprawdzenie czy są protokoły bez wystawionych dokumentów ST (ZLWO, ZLMO, KRNW) ograniczone do protokołów z datą akceptacji lub wystawienia w zalogowanym miesiącu (do tej pory sprawdzane byly wszystkie protokoły).
- Wydruk protokołu: data przyjęcia i wartość dla wyposażenia (wartość jest podawana tylko gdy jest większa od 0 - czyli po przepięciu na fakturę).
- Dokumenty ST do wystawienia na podstawie protokołów: możliwość wyboru miesiąca, numer protokołu na stopce.
- Komentarz faktury i charakterystyka na liście elementów inwestycji.
- Historia protokołów dla kartoteki wyposażenia.
- Obsługa COM-a iFK (FKSTKsieguj.dll) lokalnie oraz zdalnie (COM+)
- Dodano pole "Nr inwentarzowy" dla elementów arkusza spisowego na stronie do przeprowadzania inwentaryzacji.
- Dodano nowy słownik "Komisje".
- Dodano obsługę komisji likwidacyjnych na wydruku protokołu PLI-BZC oraz na wydruku arkuszy spisowych.
- Dodano nowy filtr "użytkownik" w Kartoteka ST 
- Dodano nową opcję "Przejdź do elementu ST" na liście lokalizacji/ liście użytkowników/ liście kodów w kartotece ST
- Pominięcie weryfikacji w CBU przy dezaktywacji użytkownika ST. 
- Obsługa czcionki o stałej szerokości Courier w celu rozwiązania problemów z eksportem do PDF (Delphi, Rave, użyte na raporcie wydruku jednostek organizacyjnych).

wersja 11.10-zmiany dotyczą modułu inwestycji: 
- Automatyczne nadawanie numerów dla wystawianych dokumentów IN.
- Dodano możliwość wykonywania przesunięć elementów pomiędzy inwestycjami.
- Proponowanie rodzaju INOT podczas dodawania dokumentu inwestycyjnego.
- Dodano nowa opcję dla księgowań dokumentów inwestycyjnych, możliwość ustawienia: "MPK z faktury / oddziału / lokalizacji".
- Utworzono nowy raport :”Wykaz nierozliczonych protokołów PP-S / PP-BZS”
- Automatyczne wystawianie protokołów PZO-W i PP-BZU dla przyjętych na OT elementów inwestycji
- Dodano nową opcję "Przeglądaj OT" dla elementów inwestycji.
- Dodano nową opcję "Dokumenty inwestycyjne" dla faktur inwestycyjnych -możliwość podglądu i księgowania dokumentu inwestycyjnego 
- Nowa opcja "Dokumenty inwestycyjne" dla projektów inwestycyjnych.
- Zmiana obsługi przesyłania faktur inwestycyjnych z iFK. Jeśli w iST nie istnieje lokalizacja z przekazanym MPK to szukana jest lokalizacja z czterocyfrowym kodem (4 cyfry przekazanego MPK - lokalizacja "inwestycji zbiorczej") i jeśli nie zostanie odnaleziona wyświetlane są wszystkie inwestycje do wyboru.
 - Dla automatycznie wystawianych dokumentów IN data wystawienia zgodna z zalogowanym rokiem i miesiącem.
- Dodano podgląd listy protokołów przy elementach inwestycji 

wersja 11.09

Moduł inwestycyjny
-Możliwość przesyłania faktur zakupowych z IFK do IST do modułu inwestycji.
-Automatyczne tworzenie inwestycji zgodnie z MPK  przekazywanym przez IFK
- Proponowanie lokalizacji zgodnej z MPK inwestycji podczas dodawania pozycji faktury inwestycyjnej ze słownika.
- Proponowanie kierownika lokalizacji lub kierownika jednostki nadrzędnej podczas dodawania pozycji faktury inwestycyjnej ze słownika.
- MPZ wystawianego automatycznie INOT jest teraz zgodne z MPZ faktury inwestycyjnej 
- MPK księgowań dokumentów inwestycyjnych jest zgodne z MPK inwestycji/lokalizacją inwestycji
-Automatyczne tworzenie dokumentów przyjęcia inwestycji dla elementów dodawanych do faktury inwestycyjnej z typem „koszt projektu”
-Automatyczne tworzenie dokumentów zamknięcia inwestycji , kompletacja elementów oraz tworzenie dokumentu OT
-Zmiana sposobu zamykania inwestycji. Po utworzeniu dokumentu zamknięcia inwestycji , elementy z dokumentu INLG,INLC  dostępne od razu do przyjęcia na dokument OT
-Umożliwiono zdefiniowanie kont dla dokumentów inwestycyjnych w zależności od zdefiniowanej grupy GUS
- Dodano możliwość definiowania kont dla dokumentów ST , konta tworzone dla środków „wszystkich/z inwestycji/bez inwestycji".
- Usunięto przycisk "Twórz dokument przyjęcia" dla dokumentów inwestycyjnych 
- Dodano nowy filtr w kartotece ST i raporcie "Kartoteka środków trwałych” :inwestycje
- Dodano charakterystyki elementów ST na raporcie "Kartoteka środków trwałych" wykonanym dla układu wg elementów ST.
- Dodano raport "Wykaz inwestycji"
Strony WWW
- Możliwość odrzucenia protokołu i związanego z tym usunięcia elementu protokołu przyjęcia dla elementu będącego w inwestycji (po usunięciu elementu protokołu element zostaje tylko na fakturze do której został przepięty
- Nowa opcja "Ponów" dla odrzuconych protokołów PP, umożliwia ponowne wystawienie protokołu przyjęcia dla istniejących elementów (elementy użyte w inwestycji).
- Filtr kartoteki na stronie wymagany tylko dla KSA .
Pozostałe
- Możliwość konfiguracji serwera KOLEx.
- Obsługa użytkownika o loginie Serwis.Kompletacja.


wersja 11.08
- Dodano nową opcję w słowniku grup księgowań, pozwalającą definiować konta generowane dla „Umowy rejestrowane w US: nie dotyczy / z aneksem / bez aneksu".
- Dodano możliwość tworzenia kont faktury leasingowej i leasingu miesięcznego z uwzględnieniem opcji "Umowy rejestrowane w US".
- Uproszczono sposób wyszukiwania protokołu na stronach WWW-  szukanie po fragmencie numeru.

wersja 11.07

1.Dodana nowa opcja dla umów leasingowych rejestrowanych w US. 
Aneksy z nową opcją dostępne dla umów leasingowych z ograniczeniem VAT „VAT odliczany w całości”. 
Na wprowadzonym aneksie do umowy należy ustawić : "Data sterująca ograniczenia VAT dla aneksu do umowy rejestrowanej w US". 
Zgodnie z tą datą w harmonogramie aneksu, po rozliczeniu raty leasingowej zostaną wyliczone wartości „FV - VAT do odliczenia" oraz "FV - VAT n. p. odliczeniu".
2. Zoptymalizowano wyświetlanie danych na stronach gospodarki ST-stany kartoteki dla użytkowników. 
3.Zmiany na stronach WWW gospodarki ST. Proponowanie protokołu PZO-W po kliknięciu "Dodaj elementy do protokołu" na zakładce "Wirtualny Magazyn" jeśli wskazany jest protokół inny niż PZO-W, PZO-ZWM lub PLI-CA.
4. Zmiana na stronach przy wystawianiu protokołów. W przypadku braku wystawionego protokołu , nie pojawia się komunikat o braku protokołu : "Nie można wykonać tej operacji gdy na zakładce "Protokoły" nie ma dodawanego lub edytowanego protokołu."
Strona przechodzi do wystawiania protokołu, po jego wystawieniu wybrane elementy WM, ST lub wyposażenie są dodawane do tego protokołu.
5.Obsługa nowej opcji słownika elementów "Sprawdzane wymagane kody" dla faktur, kompletacji (filtr "tylko elementy z wypełnionymi wymaganymi kodami"), dokumentów ST i protokołów.
6.Umożliwienie kopiowania słowników z innych baz na tym samym lub innym serwerze dla firm bez licencji specjalnych.
7. Sprawdzenie poprawności przyjmującej lokalizacji określanej podczas akceptacji protokołu zgodnie z konfiguracją  "Wymagaj aby lokalizacja przyjmująca na protokołach nie miała podległych jednostek organizacyjnych".
8. dodano nową opcję w słowniku organizacji: "Aktualizuj nazwę PSD zgodnie z CSK".
9. Poprawa zaokrąglania ujemnych wartości na podsumowaniu FV.
10.Zmiana rozmiaru numeru faktury z 20 do 40 znaków.
11. Zmiana rozmiaru numeru dokumentu leasingowego z 20 do 40 znaków.
12.Zmiana rozmiaru komentarza faktury z 30 do 70 znaków.
13. Dodana została liczba porządkowa dla elementów protokołu.

Zmiany w wersji- 11.6

- Została wprowadzona automatyczna akceptacja protokołu dodawanego z eZamowień przez automat (użytkownik ADMIN).
-Została wprowadzona automatyczna akceptacja protokołu na podstawie skanu jeśli użytkownik przyjmujący ma przypisane stanowisko „współpracownik” (użytkownik dodany przez system KOLD w KSA).
- Podczas wystawiania protokołu PZO-W wprowadzono wymagalność podania CSK użytkownika przyjmującego 
- Zablokowano możliwości przypisania CSK kontrahenta zbiorczego (000000000000) na protokole PZO-W.
- Dodano nową opcji "Charakterystyka zaznaczonych jednoelementowych środków..." – pozwala na zbiorcze przypisywanie ch-ki dla zaznaczonych środków trwałych 
- Umożliwiono edycję aktywnego unieważnionego kodu z poziomu strony www 
- Zoptymalizowano wyszukiwanie po kodach na stronie WWW - zakładka "Kartoteka ST" 
- Zmiana obsługi wyboru lokalizacji na filtrach w oknie "Ewidencja protokołów" - umożliwienie wyboru przy pomocy klawiatury ("strzałki" / Enter).
- Dla lokalizacji oznaczonych jako PSD dodano :
	-numer trasy i półki – dane aktualizowane z KOLD-a
	-nową zakładkę „zmiany CSK „  gdzie zapisywane są zmiany jakich dokonuje KOLD wywołując nową metodę "ZmienCskDlaPSD" WebService-u.
 - Poprawa obsługi sprawdzania wymaganych kodów dla elementów protokołu "w buforze" (elementów niezaakceptowanego protokołu operującego na WM).
- Przesyłka zawiera plik ObslugaCSK2.dll w wersji 1.0.1.0. Aby wymusić jego używanie potrzebny będzie wpis do tabeli PLIKI_WERSJE - na razie aktualizacja nie dodaje takiego wpisu.
- Nowa opcja "Protokoły z miesiąca zalogowanego / wszystkie" na formatce "Dokumenty ST do wystawienia na podstawie protokołów".
- Ignorowanie błędów które mogą pojawić się podczas odczytu listy protokołów dla których mają być wystawione dokumenty ST i kontynuacja pracy przez automat (do tej pory błąd podczas tego odczytu powodował przerwanie pracy automatu).
- Przesyłka zawiera plik ObslugaCSK2.dll w wersji 1.0.3.0.
- Pominięcie sprawdzania wymagalności kodów dla protokołów wystawionych przez automat eZamówień (protokołów wystawionych z poziomu eZamówień przez użytkownika Admin).
- Przesyłka zawiera plik ObslugaCSK2.dll w wersji 1.0.4.0.
- Zmiana obsługi błędów usługi aktualizującej kontrahentów, tak aby błąd nie wpływał na wykonanie przez tą usługę innych zadań (np. automatycznej akceptacji protokołów na podstawie skanów).

 
Zmiany w wersji- 11.5

- Dodano konfigurację protokołów - nowa opcja "Sprawdzane wymagane kody".
- Wystawianie dokumentów ST na podstawie protokołów - nowa opcja "Wyświetl skan"
- Konfiguracja [4.Środki trwałe] -nowe ustawienie: "17.Sprawdzaj wymagane kody na fakturach” 
- Możliwość wydruku arkusza spisowego w zamkniętej inwentaryzacji.
- Obsługa CSK2 przez automat pobierający zmiany kontrahentów.
- Obsługa pliku ObslugaCSK2.dll oraz ObslugaCSK.dll.
- Kartoteka środków trwałych, zakładka "Dokumenty" -> "Protokoły": wyświetlanie na liście protokołu dotyczącego
 WM który jeszcze nie wpłynął na stan WM (nie został zatwierdzony / zaakceptowany).
-Dodano nowy filtr "Charakterystyka" na stronie www na zakładce "Kartoteka ST" 
- Ujednolicono filtry na zakładce "Kartoteka ST" na stronie i w aplikacji (dodanie w aplikacji filtru PSD i filtru "Charakterystyka"): 
- Dodano sprawdzenia daty poprzedniego protokołu podczas dodawania elementu do protokołu.
- Edycja protokołu z poziomu aplikacji - grid z możliwością sortowania i wyszukiwania dla elementów protokołu, wyświetlane kody elementu oraz kody środka tak jak na stronie WWW 


Zmiany w wersji- 11.4
- Umożliwiono automatyczne wystawienie dokumentu PL po zatwierdzeniu poinwentaryzacyjnego dokumentu ZLMO
- Umożliwiono podgląd powiązania ZLMO/ZLWO po zamknięciu dokumentu inwentaryzacyjnego
- Dodano filtr numeru protokołu dla elementów na stanie wirtualnego magazynu
- Dodawanie protokołu PP-BZU z poziomu eZamówień dostępne dla użytkownika który nie jest użytkownikiem systemu iST

Zmiany w wersji- 11.3

- Umożliwiono zapis obrazu z podglądu skanu na dysk jako plik JPG.
- Umożliwiono na stronie WWW eksport listy elementów ze stanu Wirtualnego Magazynu do pliku XLS.
- Przesyłanie do eZamówień informacji o usuwanych elementach protokołów dodanych przez ten system (usuwanych po odblokowaniu oraz usuwanych automatycznie podczas anulowania lub odrzucania).
- Dodano pole „Charakterystyka elementu” i „data przyjęcia na stan środka” na liście elementów do dopasowania.
- Podczas rozliczania inwentaryzacji - wystawiania dokumentów poinwentaryzacyjnych nie będzie aktualizowany użytkownik/lokalizacja środka jednoelementowego na podstawie danych z inwentaryzacji, w przypadku gdy dla środka trwałego/elementu istnieje zaakceptowany protokół, który określił użytkownika / lokalizację.
- Wyświetlanie elementów protokołu w kolejności w jakiej zostały dodane dla poszczególnych symboli (na stronie www).
- Zapamiętywanie szerokości i kolejności kolumn w oknie wyboru inwentaryzowanych środków.
- Rozbudowano filtr kodów z kartoteki o obsługę kodów elementów ST oraz możliwość wpisywania kodu na stopce (na liście inwentaryzowanych środków).
- Ignorowanie praw do wystawiania, edycji i zatwierdzania dla protokołów dodanych z poziomu systemu eZamówienia.


Zmiany w wersji- 11.2

- Dodano nowe pole charakterystyka dla listy inwentaryzowanych środków, umożliwiono wyszukiwanie po ch-ce poprzez wpisywanie na stopce
- Dodano nowy filtr  inwentaryzowanych środków wszystkie/bez powiązania/powiązane:
- Dodano nowy filtr kod MPZ dla filtru dokumentów inwentaryzacyjnych.
- Dodano nowy filtr listy środków/elementów ST zgodnie z wpisanym kodem MPZ dokumentów inwentaryzacyjnych.
- Umożliwiono przegląd powiązań ST z elementami ST wraz z kodami (niedobory i nadwyżki).Opcja dostępna pod prawym przyciskiem myszy
- Umożliwiono kopiowania kodów oznaczonych kolorem czerwonym poprzez CTRL+C
- Dodano sprawdzanie sumy kontrolnej dla kodu EAN-13 wprowadzanego na protokole PP-S .).
- Dane elementu ST (nazwa, nr inwentarzowy i kody) dodane do komunikatu błędu wyświetlanego gdy do protokołu jest dodawany element dla którego użytkownik z ostatniego protokołu nie jest zgodny z aktualnym użytkownikiem w kartotece.

Zmiany w wersji- 11.1
wersja techniczna

Zmiany w wersji- 10.17

-Dodano nowe funkcje do uzgadniania elementów nadwyżkowych z niedoborami wieloelementowych środków. Opcja dostępna po edycji inwentaryzowanego środka.
- Wyszukaj i uzgodnij powiązania dla nadwyżkowych elementów na podstawie kodów (wskazany nadwyżkowy środek)
- Wyszukaj i uzgodnij powiązania dla nadwyżkowych elementów na podstawie kodów (wszystkie nadwyżkowe środki z listy)
-Zostały dodane dodatkowe kolumny z dopasowanymi kodami dla elementów z którymi można utworzyć powiązanie:
-Na stronach WWW dotyczących inwentaryzacji został dodany nowy filtr dla arkusza spisowego: "Nadwyżki / Do inwentaryzacji - od lp: ..... ilość elementów: ..... / Wszystkie".
- Umożliwiono tworzenie powiązań nadwyżkowych ST z niedoborami bez zgodnego typu własności (opcja dla KSA).
- Umożliwiono wyszukiwanie wskazanego kodu również w nadwyżkach. Opcja dostepna w inwentaryzacji:
- Przypisanie użytkownika i lokalizacji z ostatniego protokołu operującego na elemencie (nawet jeśli protokół ten nie jest zaakceptowany). Opcja dostepna z poziomu dodawania pozycji faktury na podstawie protokołu przyjęcia.


Zmiany w wersji- 10.16

- Umożliwiono powrót do listy inwentaryzowanych lokalizacji na stronach WWW- przycisk   po zatwierdzeniu Arkusza spisowego
- Dodano nowe opcje pozwalające usprawnić rozliczanie inwentaryzacji:
- opcja "Przypisz niedobór wieloelementowego środka" i "Usuń powiązanie nadwyżki z niedoborem". Opcja dostępna do powiązania nadwyżki z jednym z elementów środka trwałego oznaczonego jako niedobór. 
Jeśli na liście wyświetlone są tylko nadwyżki, wtedy wybór niedoborów jest wyświetlany w tym samym oknie, w przeciwnym wypadku wybór niedoborów jest wyświetlany w nowym oknie. Na liście wyświetlane są tyko niedobory wieloelementowych środków.
- Wykonywanie dopasowania po kodach po kliknięciu "Uzgodnij ZL" (szukanie po kodach w obrębie oddziału, jeśli nie zostanie nic odnalezione to szukanie jest wykonywane w innych oddziałach). Jeśli istnieje dopasowanie to są wyświetlane tyko środki ze zgodnymi kodami oraz lista zgodnych kodów.
- Tworzenie powiązań ZLMO / ZLWO dla inwentaryzowanych środków zostało ograniczone do środków jednoelementowych (tylko takie wyświetlają się na liście nadwyżek / niedoborów do powiązania) - z wyjątkiem przypadku gdy istnieje dopasowanie po kodach.
- Nowa funkcja "Wyszukaj i uzgodnij powiązania ZL dla nadwyżek z listy na podstawie kodów"
- Obsługa rozliczania dokumentów inwentaryzacyjnych z powiązaniami pomiędzy elementami oznaczonymi jako "nadwyżka" i "niedobór" 
- zablokowano możliwość modyfikowania danych (lokalizacji, użytkownika a zwłaszcza statusu) nadwyżki i niedoboru po utworzeniu powiązania.


Zmiany w wersji- 10.15 (inwentaryzacjia WWW)

- Dodano nową opcje umożliwiającą przypisywanie użytkowników ST do nadwyżek
-Podczas dodawania nadwyżek w arkuszu zapamietywane jest i podpowiadany ostatnio wybrany użytkownik
-Dodano nową opcja "Przypisz użytkownika do wszystkich nadwyżek w arkuszu"- dodaje/ zmienia  użytkowników na wszystkich dodanych w arkuszu  nadwyżkach.
-Dla inwentaryzowanych Saloników Prasowych lub Mankiecików :
•podpowiadany jest partner. Opcja dostępna dla edycji/dodawania nadwyżek w arkuszu. 
•umożliwiono zapis elementu arkusza bez przypisanego użytkownika ST
- Umożliwiono zeskanowanie arkuszy spisowych, dla których wpisana jest data zakończenia. Zeskanowanie arkusza nie aktualizuje stanu elementów na arkuszu , pozwala jedynie na podgląd skanu.


Zmiany w wersji- 10.14

-Dodano zabezpieczenie podczas skanowania arkuszy spisowych . Jeżeli ilość zeskanowanych elementów nie jest zgodna z ilością elementów w arkuszu zostaje zgłoszony błąd.  
-Zmieniono sposób pobierania Arkuszy z KOLSKanu. Obecnie pojawiające się błędy w arkuszach pozwalają na import pozostałych poprawnych arkuszy.
-Dodano nowe prawo dla użytkownika, pozwalające na pełną inwentaryzację punktu (lokalizacji) przez strony WWW, określanie stanów zgodnych, niedoborów i nadwyżek. Prawo dostępne w menu: Inwentaryzacja WWW -> Spis stanu kartoteki z wszystkich lokalizacji
-Dodano nowa opcja "Przywróć wejściowy stan arkusza", która pozwala na przywrócenie stanu dla inwentaryzowanej lokalizacji z przed spisu. Opcja usuwa wprowadzone nadwyżki, przywraca statusy elementom w arkuszu i inwentaryzacji na "do inwentaryzacji", usuwane są kody elementów w arkuszu oraz w inwentaryzacji.
Dodatkowo arkusz zostaje oznaczany jako niezeskanowany (umożliwia to ponowne przesłanie skanu) oraz niezweryfikowany.
Usuwana jest data rozpoczęcia spisu co umożliwia deaktywację arkusza i ponowne dodanie elementów podczas aktywacji.
Opcja dostępna dla inwentaryzowanych lokalizacji 
-Nadawanie dla arkuszy spisowych podczas aktywacji spisu zawsze unikalnego numeru. Oznacza to, że po deaktywacji i ponownej aktywacji ostatniego arkusza nie będzie nadany ten sam numer jak do tej pory. Zabezpiecza to przed pojawianiem się dwóch różnych arkuszy wydrukowanych i zeskanowanych. Arkusz przed dezaktywacją może posiadać inne elementy niż po kolejnej aktywacji z innymi elementami lub na innej lokalizacji.
-Dodano nową kolumnę z CSK punktu na liście inwentaryzowanych lokalizacji.
-Podpowiadanie ostatnio wybranego dokumentu inwentaryzacyjnego na filtrze, podczas tworzenia powiązań nadwyżek z niedoborami (pamiętane do czasu zamknięcia głównej formatki inwentaryzacji).
-Ułatwiono tworzenie powiązań nadwyżek z niedoborami, wywoływane bezpośrednio z formatki:


Zmiany w wersji- 10.13
Strona WWW
- umożliwiono wyświetlenie skanu arkusza spisowego.
- Dla arkuszy PSD wyświetlono zeskanowane kody dla nadwyżek i umożliwiono dodanie ich do arkusza. 
- Automatyczne uzupełnianie daty zakończenia spisu przez WWW i oznaczanie arkusza jako "aktualizowany" po kliknięciu "Zakończ"- dla zinwentaryzowanych arkuszy przez stronę (PSD)
- Dodano nowe filtry na stronie inwentaryzacji WWW : Arkusze wszystkie/do weryfikaji/zweryfikowane
Program
- dodano nowe pola dla inwentaryzowanej lokalizacji: "Nr arkusza", "Arkusz zeskanowany" i "Arkusz aktualizowany"
- umożliwiono przegląd skanu arkusza  z pozycji inwentaryzowanych lokalizacji- opcja dostępna pod prawym przyciskiem myszy:




Zmiany w wersji- 10.12
Zmiany na WWW dot. inwentaryzacji:
- dla saloników i marketów wyświetlane są wszystkie elementy (do inwentaryzacji z kartoteki, stany zgodne, niedobory oraz nadwyżki)
- dla pozostałych lokalizacji wyświetlane są tylko spisane nadwyżki (do inwentaryzacji z kartoteki, stany zgodne i niedobory są ukryte)
- przycisk "Zatwierdź" jest wyświetlany tylko dla saloników i marketów
- możliwość wystawiania dokumentów ZLMO w trakcie trwania inwentaryzacji
- zmniejszenie czcionki dla numeru wiersza jeśli LP jest większe od 99
- przycisk "Zakończ" dla arkusza spisowego (wprowadzanie nadwyżek) 
- do opisu arkusza spisowego dodana jest nazwa inwentaryzowanej lokalizacji
- ignorowanie protokołów z zamkniętą lokalizacją przyjmującą przez automat



Zmiany w wersji- 10.11







Zmiany w wersji 10.5

-Dodano słownik charakterystyk dostępny z menu: Słowniki->elementy->charakterystyki
- Umożliwiono w dokumentach ST przypisywanie zdefiniowanych charakterystyk  dla elementów i środków trwałych
- Automatyczne uzupełnianie charakterystyki jednoelementowego ST na podstawie charakterystyki elementu ST na dokumencie OT, BO 
- Zbiorcza aktualizacja przypisanych charakterystyk dla ST jednoelementowych (charakterystyka elementu->charakterystyka ST)
- W słowniku użytkowników ST dodano nowe pole "Zeskanowano ostatnie potwierdzenie stanu kartoteki"
- Dodano prawo ustawiane przy grupach środka - prawo "Mail - raporty przesunięć".
-Dodano raporty mailowe informujące o przesunięciach elementów ST z wybranych grup GUS.
-W kartotece ST na stopce dodano filtr na polu "charakterystyka"
- Rozbudowano automatu wystawiający dokumenty ST na podstawie protokołów- obsługa protokołów zawierających ST z różnych oddziałów.
- Wyszukiwanie protokołu po numerze wpisanym na stopce - przy dodawaniu pozycji faktury w oparciu o protokoły. Częściowe sprawdzanie poprawności wpisywanego numeru protokołu oraz automatyczne uzupełnianie np. po wpisaniu "1/".
-Dodano nowe pole „Opis protokołu” oraz wyszukiwanie podczas pisania w gridzie wyświetlanym przy wiązaniu protokołu z fakturą
- Dodano nową opcję w słowniku kodów "Dodawanie WWW".
- Dodano nowy standard w słowniku kodów: Interleaved 2 of 5 (ITF, i2of5).
-Wymuszenie zgodności dodawanych kodów ze standarderm i2of5
- Słownik organizacji: szybsze wyświetlanie możliwych do dodania MPZ z iFK.
- Edycja / przegląd elementu dokumentu oraz "Kartoteka środków trwałych": Dokumenty -> Protokoły -> nowa opcja "Drukuj" w menu podręcznym.
-Włączanie automatycznego wystawiania protokołów po próbie naliczenia/usunięcia amortyzacji bez względu na to czy naliczenie/usunięcie się powiedzie
- Wyszukiwanie kodów elementów dodanych do protokołu, który nie jest zaakceptowany/zatwierdzony
-dodano nowy słownik lokalizacji wykluczonych (KSA)
Strona WWW
- Umożliwiono podpowiadanie charakterystyk elementu przy dodawaniu elementów ze słownika(zgodnie ze zdefiniowanym słownikiem).
- zablokowano możliwość odblokowania protokołu po wydruku. Status wydruku nadawany po wywołaniu podglądu (dla KSA)
- Sprawdzanie zgodności kodów wprowadzanych z poziomu strony WWW ze standardem EAN-13
- Moduł "Protokoły"-> zakładka "Kartoteka ST": zmiana działania filtru użytkownik/lokalizacja - filtrowanie na podstawie danych elementów ST (do tej pory było na podstawie ST lub elementów ST).
- Moduł "Protokoły"-> zakładka "Kartoteka ST": ukrycie użytkownika i lokalizacji ST, wyświetlenie charakterystyki ST oraz elementu ST.
- Zmiana wyglądu stronicowania.
- Usunięto treści potwierdzenia oraz podpisów z wydruku stanu kartoteki użytkownika.
- Usunięcie podpisu działu księgowości z wydruku potwierdzenia stanu kartoteki dla KSA (pozostałe firmy bez zmian).
- Umożliwiono dodawanie kodów na stronie z przeglądem stanu kartoteki i stronie z kartoteką ST.
- Obsługa lokalizacji przekazującej PSD dla protokołu PZO-ZUL (wydruk podpisu oraz blokada dodawania na jednym protokole elementów z PSD i nie PSD).
- Automatyczna akceptacja protokołów PP-BZU wystawionych na samego siebie.
- Automatyczna akceptacja protokołów PZO-ZUL wystawionych na samego siebie, bez wysyłania wiadomości e-mail informującej o zatwierdzeniu i potrzebie akceptacji.


Zmiany w wersji 10.4.0.1

Strony Gospodarki ST:
-W „Kartoteka ST i wyposażenie” dodano charakterystykę elementu.
-Usunięto lokalizację ST i użytkownika ST z wydruku potwierdzenia stanu kartoteki.
-Moduł "Protokoły”-> "Kartoteka ST" brak możliwości zaznaczenia elementów  z niezatwierdzonym/niezaakceptowanym protokołem, wyświetlenie numeru tego protokołu z możliwością podglądu.
- Umożliwiono przegląd potwierdzeń stanu kartoteki z poziomu strony WWW z możliwością wyświetlenia skanu dokumentu.
-Umożliwiono na stronie gospodarki ST wyświetlenie wielu stron skanów pobieranych z KOLSkanu. 
-Moduł „Protokoły”->"Wirtualny Magazyn” jeśli protokół ma ustawiony status "zeskanowany" wyświetlany jest podgląd skanu, jeśli nie pobierany jest plik PDF.
-Zmieniono kod kreskowy dla wydruków protokołów/potwierdzeń stanu kartoteki. Obecnie kod kreskowe 9 znakowe, w których zawarty dodatkowy znacznik ostatniej strony.
Kod ma teraz postać:
	2 znaki - rodzaj dokumentu (06, 07)
	2 znaki - identyfikator firmy
	1 znak - znacznik ostatniej strony (1: ostatnia strona, 0: pozostałe strony)
	9 znaków - numer dokumentu
	3 znaki - numer strony
	1 znak – CRC


Zmiany w wersji 10.3.0.1

-Wyświetlanie skanów "potwierdzeń stanu kartoteki"  dostępne w słowniku użytkowników ST.
- Dodano lokalizację i użytkownika na liście elementów protokołu dodawanych do faktury
- Ograniczono filtry „kartoteka ST i wyposażenia” do opcji:
  "Środki trwałe oraz elementy ST użytkownika / Środki trwałe oraz elementy ST / Elementy ST użytkownika". 
-Zmieniono działanie filtru lokalizacji dla „ Kartoteka ST i wyposażenia”  - filtrowanie tylko po lokalizacjach elementów ST.
-Ukryto lokalizację i użytkownika środka trwałego dla „ Kartoteka ST i wyposażenia” (dane nadal dostępne w szczegółach).
-Dla moduł "Protokoły" zakładka  "Wirtualny Magazyn" elementy dodane na protokół zostały:
-specjalnie oznaczone. Brak możliwości ponownego dodania.
-dodano informację o niezatwierdzonym/niezaakceptowanym protokole, został wyświetlony numer protokołu z możliwością podglądu.
-Dodano Kody ST dla elementów protokołu (przegląd protokołu)
-Filtr lokalizacji: zmiana sposobu wyświetlania listy PSD.
-Dodano automatyczną akceptacja zeskanowanych protokołów z lokalizacją przyjmującą "Salonik franczyzowy", "Salonik prasowy" oraz "MiniMarket"


Zmiany w wersji 10.1.0.1

Strony WWW- gospodarka ST
-Dodano nowy filtr dla przeglądu kartoteki ST i wyposażenia: "PSD / bez PSD / wszystkie".
-Udostępniono wydruk potwierdzenia stanu kartoteki bez elementów z lokalizacją na PSD.
-Dodano stronicowanie listy protokołów.

Zmiany w wersji 9.6 

1.Zmiany w IST
-Zrealizowane zmiany zgodnie ze zleceniem projektowym 7/KSA/2011/iST – zmiany na stronach Gospodarki ST
-Zrealizowane zlecenie projektowe 1/KSA/2012/iST -umożliwiono automatyczne dodawanie symboli uzupełnień przy umowach leasingowych w obrębie Departamentu.	W słowniku organizacji dodano możliwość przypisania Kierowników jednostek organizacyjnych na poziomie MPZ-u.
-Dla raportu „Zestawienie przychodów i rozchodów” dodano nową opcję "Uwzględniaj tylko zaksięgowane dokumenty".
-Dodano nową opcję "zaloguj w zastępstwie", umożliwiająca użytkownikowi logowanie do programu i na stronach WWW na prawach innych osób. Dostęp jest tylko do oddziałów, do których ma prawo użytkownik w kontekście którego mamy pracować.
-Dodano w konfiguracji programu parametry dotyczące obsługi akceptacji dla protokołów  PLI-CA  i PLI-BZC
-Dodano możliwość ustawiania akceptacji protokołów likwidacji dla użytkowników przypisanych do grup GUS 
-Utworzono automat wystawiający automatycznie dokumenty ST na podstawie wystawionych protokołów
-Zmiany w menu programu, Okresy rozliczeniowe zostały przeniesione z menu "Słowniki->Firmy" do menu "Administrator" (wraz z prawami).
-Zmieniono domyślną stawkę w dokumentach leasingowych VAT na 23%
-Dodano nową opcję w słowniku kont e-mail umożliwiającą wysyłanie kopii wiadowmości na wskazany adres. 
-Umożliwiono zmianę charakterystyki elementu ST na dowolnym dokumencie ST (dla każdego dokumentu ST zapisywane są charakterystyki wszystkich elementów ST - analogicznie do charakterystyk środków, usunięcie elementu dokumentu powoduje przywrócenie poprzednich charakterystyk).
-Dodano konfigurację proxy dla słownika walut i kursów walut (pobieranie symboli walut z internetu).

2.Zmiany na stronach Gospodarki ST
-Umożliwiono na stronie WWW w kartotece własnej podgląd na stan kartoteki własny jak również osób „podwładnych” i tych dla których są ustawione zastępstwa (użytkownicy zwracani  przez system kadrowo płacowy).
-Przy tworzeniu protokołu przekazania z Wirtualnego Magazynu elementy ze stanu kartoteki zostają zdjęte dopiero po zatwierdzeniu protokołu.
-Dodano historię dla protokołów odrzuconych
-Umożliwiono podgląd zeskanowanych protokołów 
-Zmieniono sposób wyświetlania środków trwałych w kartotekach własnych użytkowników (pogrubienia, wyszarzenia, specjalne oznaczenia dla elementów użytych na protokołach)
-Wyświetlono pełną lokalizację przekazującą i przyjmującą na podglądzie oraz na wydruku protokołu
-Dodano kody kreskowe na raporcie "Stan kartoteki i wyposażenia"
-Umożliwiono zmianę lokalizacji docelowej przy akceptacji protokołu przekazania
-Dodano wydruk znaczników podpisów na protokołach.
-Zablokowano dodawanie do protokołów likwidacji pozycji ze słownika. Na protokoły likwidacji mogą być przekazane elementy z kartoteki ST oraz elementy z wirtualnego magazynu, jeżeli wcześniej zostały przyjęte na stan kartoteki ST.
-Dodano w szczegółach elementu protokołu informacje o użytkowniku przekazującym.
-Usprawniono zawansowane zarządzanie ST na stronie „Protokoły”- zlikwidowano jedną zakładkę.  Wynikającą z niej funkcjonalność przeniesiono na zakładkę „Lista protokołów”.
-Podczas wyboru elementu ze słownika umożliwiono  wyszukiwanie po nazwie bez konieczności  wskazania przypisanego typu
-Dodano filtry umożliwiające wyszukiwanie wybranych ST i wyposażenia po: nazwie, nr inwentarzowy, nr plomby, rodzaju
-Dodano blokadę zatwierdzenia pustego protokołu.
-Zablokowano dodawanie na protokoły elementów ST przekazanych do likwidacji protokołem PLI-BZC ("Kartoteka ST i wyposażenia" na stronie WWW).
-Dodano dodatkowy parametr – „Automatyczne usuwanie pozycji z odrzuconego protokołu ST”. Jeżeli parametr jest aktywny to po odrzuceniu protokołu automatycznie usuwane są wszystkie pozycje z protokołu. Umożliwia to ponowne wykorzystanie elementów ST do tworzenia nowych protokołów. Nie ma wymogu anulowania odrzuconych protokołów.
-Dodano nowy parametr – „Pozwól na odblokowanie odrzuconych protokołów”. Jeżeli parametr ustawiony na „Nie” to użytkownik ma nieaktywny przycisk  dla protokołów ze statusem „Odrzucony” lub „Anulowany”. Opcja uniemożliwia ponowne wysłanie protokołu z tym samym numerem a innymi pozycjami.
-Dodano opcję zaznacz / odznacz wszystkie dla elementów ST. 
-Dodano podsumowanie liczby środków trwałych i wyposażenia w kartotekach własnych użytkowników.
-Zablokowano możliwość drukowania niezatwierdzonych protokołów. Każdy drukowany protokół musi posiadać swój numer przed wydrukiem.
-Ukrywanie na wydruku potwierdzania kartoteki elementów nie należących do tego użytkownika.
-Umożliwiono przy odrzuceniu protokołu wpisanie powodu odrzucenia. Dodatkowo do użytkownika wystawiającego protokół zostanie wysłany mail z informacje że wystawiony przez niego protokół został odrzucony. W mailu wysłana zostanie przyczyna odrzucenia.
-Na stanie użytkownika wyświetlane są tylko elementy z zatwierdzonych protokołów, zaakceptowanych lub nie (Pozycje pojawiają się po zatwierdzeniu - nie po zaakceptowaniu)
-Dodano dodatkowe filtry: protokoły zatwierdzone/niezatwierdzone/anulowane,  protokoły wydrukowane/bez wydruku, protokoły zeskanowane/bez skanu.
-Dodano przyciski wyświetlane dla wybranego protokołu bezpośrednio w wierszu na stronie www
-Umożliwiono eksport listy protokołów do pliku xml na stronie www.
-Umożliwiono wyświetlenie/ukrycie "filtrów zaawansowanych" dla listy protokołów.
-Dodano opcję automatycznego wystawianie dokumentów na podstawie niezaakceptowanych protokołów PZO-ZUL z lokalizacją wskazującą "Magazyn PSD" (KSA)


Zmiany w wersji 9.5.
1.Kartoteka ST
-Dodano nowe pole  "Data przyjęcia na stan" i "Data likwidacji"  
-Zmieniono nazwę pola "Data przekazania" na "Data przyjęcia przez użytkownika"
- Umożliwiono wyświetlenia podglądu wydruku w kilku jednocześnie otwartych programach
-raport "Kartoteka ST", filtr ST – umożliwiono wybieranie zlikwidowanych środków 
-Dodano opcję usuwania wszystkich księgowań amortyzacji miesięcznej / leasingu miesięcznego przesłanych do iFK.
- Poprawa generowania pliku PDF wysyłanego jako załącznik wiadomości e-mail
- Dodano wyróżnik "wyposażenie" w konfiguracji wymaganych/opcjonalnych kodów dla grup środków
2.Strona WWW- Kartoteka ST i wyposażenia 
-dodano opcję „zaznacz wszystkie”/ „odznacz wszystkie” dla sekcji elementy ST oraz elementy wyposażenia
-przeniesiono opcję potwierdzania kartoteki nad sekcję „Elementy protokołu”.
-Usunięto na wydruku potwierdzenia stanu kartoteki sekcję „Elementy protokołu”.
-zmieniono nazwę sekcji „Elementy protokołu” na "Elementy z niezaakceptowanych protokołów / bez wystawionego dokumentu ST"
3.Dodano obsługę licencji dla biura rachunkowego. 

Zmiany w wersji 9.4. 

-dodano nowy filtr na raporcie  "Kartoteka środków trwałych" umożliwiający wydruk kartoteki dla wybranego środka / środków trwałych
-dodano nowy filtr „kod” umożliwiający wyświetlanie wybranego rodzaju kodu dla elementów ST w ewidencji faktur.
Gospodarka ST-Protokoły
- Umożliwiono edycję elementu protokołu oznaczonego jako wyposażenie: charakterystyka, kody- opcja dostępna dla pracownika BZ
- Dodano wydruk "Protokół Przekazania Książki Serwisowej" dostępny dla protokołów, na których wystąpi element o symboli „DRUKFISK”.
Opcja dostepna na protokołach: PZO-P, PZO-BZS (przyjęcia), PZO-W (wydania), PZO-ZWM (zmiany wirtualnego magazynu).
Na protokole dla drukarki fiskalnej drukowane 4 kody w kolejności:
- symbol: "NR_UNIKATOWY", nazwa: "nr unikatowy"
- symbol: "NR_SERYJNY", nazwa: "nr seryjny"
- symbol: "NR_EWIDENCYJNY", nazwa: "nr ewidencyjny"
- symbol: "PLOMBA", nazwa: "nr plomby"
- Umożliwiono wyszukiwanie protokołu po numerze poprzez CTR+F – opcja dostępna na formatce automatycznego wystawiania dokumentów na podstawie protokołów. 
- Sprawdzenie poprawności imion i nazwisk na protokołach PZO-P i PZO-W (zablokowanie znaków innych niż litery i myślnik, zmiana pierwszej litery na dużą w imieniu i nazwisku - także wieloczłonowym).
Dokumenty amortyzacji miesięcznej 
- Dodano nową funkcjonalność , generowanie księgowań amortyzacji miesięcznej dla elementów ST. Wartość amortyzacji miesięcznej dla elementów ST wyliczana jest  proporcjonalnie do WP elementu.
- Zapamiętywanie ustawionej wysokości grida z księgowaniami elementów ST.
- Dodano nową funkcjonalność grupowania księgowań amortyzacji miesięcznej. 
- Księgowanie dokumentów amortyzacji miesięcznej- wyświetlanie ostrzeżenia, jeśli istnieją księgowania elementów ST oznaczone jako niesprawdzone, z możliwością ich odszukania i poprawienia.
- księgowania amortyzacji miesięcznej dla elementów ST można dodawać/edytować/usuwać
- wyświetlono na stopce  ilości księgowań ST (możliwość porównanie z ilością zgrupowanych księgowań).
- Zmiana wyglądu grida z księgowaniami środka, wartości WN/MA na stopce, wartość WN-MA wyświetlana tylko jeśli dokument jest niezbilansowany.
- Nie oznaczanie księgowań 07* jako przeznaczonych do sprawdzenia, jeśli na środku operowały dokumenty z wsteczną datą sterującą.

Zmiany w wersji 9.3. 

-Umożliwiono podgląd eFaktur i dokumentów powiązanych w ewidencji faktur/FV leasingowych/ dokumentów innych (dostępna konfiguracja)
- Umożliwiono wyświetlanie FV narastająco do miesiąca w obrębie wybranego roku
- umożliwiono wyszukiwanie FV po numerze
- możliwość oznaczenia kodu jako używany dla wyposażenia
- wyświetlanie/ukrywanie kodów w zależności od wyróżnika "Wyposażenie" na stronie www. 
- udostępniono nowe logo dla programu
- wprowadzono zabezpieczenie przy wystawianiu dokumentów ZL operującym na ST w leasingu, dla których tworzone są księgowania leasingu miesięcznego
- poprawa blokady zbiorczej zmiany lokalizacji elementów ST / użytkowników elementów ST


Zmiany w wersji 9.2. 

- Podpowiadanie lokalizacji i użytkownika ST z ostatniego protokołu podczas przepinania elementów dokumentu "innego - protokołu przyjęcia" na fakturę (KSA)
- Poprawa działania raportu "Wydruk dokumentu OT" dla ST utworzonego z elementów pochodzących z kilku faktur.
- Pomijanie weryfikacji użytkowników ST / dysponentów ST z adresem e-mail w formacie 000000@saloniki.com.pl (KSA)
- Możliwość wyszukiwania umowy po numerze
- Możliwość wyłączenia filtru przedziału czasu dla dokumentów leasingowych 
- wysyłanie wiadomości e-mail bez konieczności podawania loginu i hasła do poczty dla firm z licencją specjalną
- Podgląd dokumentów dla wybranego ST w oknie kartoteki ST 
- Konfiguracja możliwości zmiany stawki VAT dla przedmiotów leasingu na aneksie (tylko dla administratora).

Zmiany w wersji 9.1

1. Zmieniono nazwŕ firmy z K.Info na Infover na wszystkich wydrukach
2. Umo¬liwiono wyťwietlanie d-ugich nazwy lokalizacji - lista elementˇw, kompletˇw i elementˇw kompletˇw (przegl¦d kompletˇw / wybˇr kompletˇw do OT)
3. Umo¬liwiono wybˇr  ädepartamentuö w raportach: kartoteka ST, zestawienie przychodˇw i rozchodˇw
3. Wprowadzono nowy filtr MPZ na raporcie äKartoteka STö
4.Dodano opcjŕ:
-"Aktualizuj partnerˇw" (aktualizacja na podstawie danych pobranych z iFK):
-Dodano opcjŕ "Aktualizuj partnerˇw wszystkich MPZ" (dostŕpne dla administratora):
-Automatyczne pobranie partnerˇw dla dodawanego MPZ
-Opcja "Drukuj protokˇ-" na formatce "Wykaz ST i elementˇw ST u¬ytkownika":
-Przegl¦d ksiŕgowa˝ przes-anych z iST do iFK dla danego dokumentu ST:
-poprawa b-ŕdˇw we WzorzeAplikacji uniemo¬liwiaj¦cych wyťwietlenie listy zalogowanych u¬ytkownikˇw (np. na bazie FK_KOLPORTER.ST_KOLPORTER)
-zmiany we WzorzeAplikacji umo¬liwiaj¦ce wykonywanie aktualizacji na bazie FK_KOLPORTER.ST_KOLPORTER bez ponownego podawania loginu i has-a
-u¬ytkownicy systemu - mo¬liwoťŠ edycji imienia, nazwiska, adresu e-mail, loginu oraz weryfikacja tych danych w CBU (w tle: wype-nienie ID_KTH_ALT jeťli u¬ytkownik nie by- zweryfikowany w CBU podczas logowania)
-U¬ycie nowych metod COM+ iFK FkStKsieguj - wersja protoko-u 3 (KolFKKsieguj2 nie jest u¬ywany przez iST od wersji 9.1)
-Usuniŕcie konfiguracji KolFKKsieguj2

Zmiany w wersji 8.11


Zmiany w wersji 8.10

Usunięcie błędu występującego przy przesyłaniu danych z IFK do IST

Zmiany w wersji 8.9

1.Poprawa błędu "Access violation" uniemożliwiającego wyświetlenie słownika użytkowników ST
2.Aktualizacja pliku ObslugaCSK.dll do wersji 8.1.0.4
3.Automatyczny rozkład wartości opłaty wstępnej / opcji wykupu - poprawa działania dla zlikwidowanych przedmiotów leasingu
4.Rozkodowanie kont dokumentu LT - obsługa przypadku LT i OT/BO z wsteczna datą sterującą
5.Nowa opcja "Kopiuj datę sterującą dla zaznaczonych środków"
6.Nowa opcja  dla dokumentu WTZW, WTZM „ Zwiększ wartość dla wszystkich ST” oraz dodatkowa funkcjonalność pozwalająca na zwiększanie / zmniejszanie wartości dla metody bilansowej i podatkowej.
7.Współpraca z programem ICentrala, możliwość przeglądu partnerów przesłanych przez iCE dla lokalizacji
8.Nowa konfiguracja dla protokołów: Automatyczne dodawanie użytkownika ST
9.Pobieranie wartości elementów z eZamowień 
10.Zmiany w słowniku użytkowników - dla użytkowników ST będących jednocześnie użytkownikami programu iST

Strony z protokołami
- wybór partnera / użytkownika ST na protokołach PZO-P i PZO-W
- nowe okno wyboru lokalizacji z opcją szukania kodu lokalizacji
- ukrycie danych przekazującego / przyjmującego do czasu wyboru lokalizacji (PZO-P i PZO-W)
- możliwość wydruku kilku załączników do jednego protokołu
- ostrzeżenie "Zalecana jest nowsza wersja przeglądarki Internet Explorer. Aktualna wersja: ..... strony mogą być wyświetlane niepoprawnie." dla przeglądarki IE w wersji 6 lub mniejszej
- nowe ikony dla niedostępnych przycisków wyboru i usunięcia użytkownika oraz lokalizacj


Zmiany w wersji 8.8

1.Rozwiązanie problemu z logowaniem do iST z systemu Windows 7
2.Możliwość oznaczenia/usunięcia dla elementu ST statusu "wyposażenie" dla pozycji faktury
3.Możliwość zmiany stawki amortyzacji w przedziale 0 - 1200 (do tej pory 0 - 999,9999), stawka 1200 pozwala na dokonanie jednorazowego odpisu dla środka umarzanego w czasie
4.Raport "Kartoteka środków trwałych" - nowa opcja "Rozbijaj wartość amortyzacji/umorzenia ST na elementy wg proporcji WP
UWAGI do raportu:
-opcja dostępna dla układu kartoteki wg elementów ST.
-opcja "Uwzględniaj zlikwidowane elementy ST" została usunięta - zlikwidowane elementy ST są wyświetlane / ukrywanie zgodnie z tym, czy były zlikwidowane w miesiącu, na który jest wykonywany raport (do tej pory opcja filtrowała po aktualnym statusie likwidacji elementów ST)
-elementy ST rozbite / "powstałe z rozbicia" są wyświetlane / ukrywanie w zależności od tego czy były rozbite / "powstałe z rozbicia" w miesiącu, na który jest wykonywany raport (analiza dokumentu ROCA)
-elementy ST wykompletowane / dokompletowane są wyświetlane / ukrywane w zależności od tego, czy były wykompletowane / dokompletowane w miesiącu, na który jest wykonywany raport (analiza dokumentów MTZM / MTZW i OT / BO przyjmujących elementy ST z MTZM)
-jeśli wszystkie elementy ST są uwzględnione na raporcie to suma ich wartości wynikających z amortyzacji / umorzenia powinna być równa tym samym wartościom środka (różnice z zaokrągleń są korygowane na ostatnim elemencie ST)
-jeśli elementy ST są "podzielone" na kilka raportów to ich suma wartości wynikających z amortyzacji / umorzenia może nieznacznie różnić się od tych samych wartości środka, ze względu na zaokrąglenia
-suma WP elementów ST powinna być zawsze równa WP środka, niezależnie czy wszystkie elementy ST są uwzględnione na raporcie, czy elementy ST są "podzielone" na kilka raportów (WP elementów ST nie jest liczona z proporcji tylko odczytywana z bazy)
-wartości wynikające z amortyzacji / umorzenia są liczone z proporcji WP, więc mogą nie być prawidłowo "rozłożone" jeśli na elementach operowały dokumenty zmieniające wartości lub modernizacje
-amortyzacja jest liczona dla ST a nie dla elementów ST, wartości (w tym WP) mogą być na raporcie pobierane dla ST z amortyzacji, dlatego aby uzyskać zgodność między ST i elementami ST wymuszone zostało, aby raport dla elementów ST z nową opcją mógł być wykonywany na miesiąc z naliczoną amortyzacją
-w miesiącu, na który jest wykonywany raport muszą być zatwierdzone dokumenty (mogą wpływać na dane raportu)
5.Obsługa identyfikatorów dostaw przesyłanych wraz z fakturami z systemu eZamówień do  systemu iFK i docelowo do systemu iST   - automatyczne przepięcie elementów wystawionego protokołu dla dostawy, na przesłaną z iFK faktur.
Strona WWW:
6.Dodano nową opcję wyszukiwania kodów, dostępną  z menu:  słowniki->kody->szukaj kodu
7.Stan kartoteki - dynamiczne pobieranie i wyświetlanie szczegółów elementów ST bezpośrednio na stronie, a nie jak do tej pory w nowym oknie
8.Umożliwiono wyszukiwanie lokalizacji po kodzie (MPZ)
WebService:
9.Obsługa przesyłania identyfikatorów elementów protokołu z eZamowień do iST (możliwość aktualizowania wartości)

Zmiany w wersji 8.7

1.Zmieniono sposób definiowania kont księgowych dla projektów inwestycyjnych:
-dodano „Symbol inwestycji” 
-rozkodowywanie „symbolu inwestycji”  jako maski „SS” w kontach dokumentów 
-usunięcie powiązania inwestycji z kontem księgowym 
-uproszczenie dodawania/edycji kont dla dokumentów inwestycyjnych 
-umożliwiono ustawienia dla dokumentu inwestycyjnego konta3xx-******-******, rozkodowanie * na CSK kontrahenta z faktury.
2.W słowniku konfiguracji kodów ST- dodany znacznik „ezamówienia”, określający domyślny rodzaj kodu dla grupy GUS (wykorzystywany w Zamówieniach)
3.Zmieniono sposób wprowadzania kodów elementów ST i charakterystyki elementu z poziomu faktury
4.Zmieniono sposób definiowania parametrów współpracy z IFK (od wersji 8.7 Środków trwałych zmieniają się com+ księgujące)
-umożliwienie wyświetlenie serwera i bazy z ini COM+ na serwerze aplikacji
-sprawdzanie wersji protokołu przed wywołaniem metod COM+ FKSTKsieguj.dll
5.Dodana obsługa skrótu Ctrl+F dla niektórych gridów (wyszukiwanie tekstu wpisanego /wklejonego w okienku)
6.Umożliwiono kopiowanie całego wiersza z grida (Ctrl+A)
7. Dla eksportu z grida (Ctrl+G) -> "Do Excela":
- kwoty zapisywane są w formacie liczbowym
- wartości które nie mają 2 miejsc po przecinku (np. stawki amortyzacji) w formacie 
8.Zmiany dot.  Ezamówień:
-słownik organizacji -dodano flagę „Magazyn”. 
-Nowa flaga "eZamówienia" w słowniku elementów i słowniku grup elementów 
9.Zmiany na stronie WWW gospodarki ST
-możliwość odrzucania wystawionych i zatwierdzonych protokołów
-możliwość wprowadzenia komentarza przy odrzuceniu
-dodano maile po odrzuceniu protokołów
-dodano status "Anulowany" dla protokołów z nadanym numerem
- Przywracanie statusu "Niezatwierdzony" dla anulowanego protokołu poleceniem "Odblokuj"


Zmiany w wersji 8.6
-umożliwiono tworzenie kont amortyzacji miesięcznej dla podatkowego rodzaju amortyzacji
-umożliwiono tworzenie konta "4" w zależności od typół własności. 
-eksport kartoteki- dodano nowe opcje dla środków trwałych w leasingu
-możliwość automatycznego wystawianie dokumentów BO na podstawie danych zaimportowanych z XLS
-nowe opcje dla grup użytkowników- nadawanie praw
-umożliwiono importu ST z wielu plików XLS oraz dodano opcje dopuszczania zerowych wartości niektórych elementów ST:
-w słowniku „okresy rozliczeniowe firm” – dodano przyciski zaznaczania/ odznaczania zbiorowego dostępnych MPZ
-dla opcji „ Automatyczne wystawianie dokumentów na podstawie protokołów” dodano informacje dotyczące zmian, które zostaną wprowadzone na dokumentach
- dodano filtry na stronach z protokołami: wszystkie/zaakceptowane/ brak akceptacji/ odrzucone/ nie podlegające
-dla protokołów dodano status "odrzucony"


Zmiany w wersji 8.5
1.Dodano wydruk protokołu:
-Dokumenty.> Ewidencja dokumentów ST-> Opcje -> Wystaw wymagane dokumenty ST na podstawie protokołów
-Obsługa ST-> Kartoteka wyposażenia 
2.Eksport kartoteki BO
Dodano możliwość pomijania wybranych grup GUS
3.Automatyczna zmiana użytkownika ST i lokalizacji ST -dla protokołów przekazania dla których zostaje wystawiona zmiana użytkownika el lub lokalizacji El – jeśli dotyczy wszystkich elementów ST
4.Dla wyświetlanych protokołów dodano dodatkowe informacje:
5.Dla edytowanego protokołu umożliwiono zmianę wyposażenie ->ST lub odwrotnie
Zmiany na stronie WWW- Gospodarka ST
1.Zablokowana możliwość dodania na protokół elementów ST i wyposażenia już użytych na innym protokole (nierozliczonych)  – opcja wyszarzona 
2.Dodane filtry na stronie z protokołami:
Wszystkie/ akceptacja/ brak akceptacji/ nie podlegające
3.Zmienione komunikaty przy wyświetlaniu danych na stronach własnych kartotek : dodano informacje o wykorzystywanym filtrze
4.Na stronie z protokołami dodano filtr , pozwalający na określenie danych wyświetlanych dla protokółów: wszystkie dane/sporządził/użytk.przek/użytk.przyj./przyj.lokalizacja
5.Dla edytowanego protokołu umożliwiono zmianę wyposażenie na ST i odwrotnie
6.Na wydruku „stanu kartoteki” dodano charakterystykę dla wyposażenia


Zmiany w wersji 8.4

1.Umożliwiono dla pracowników BZ wystawianie protokołów tj . dla posiadaczy WM
2.Rozbudowano opcję  automatycznego wystawiania dokumentów ST na podstawie protokołów
3.Dodany dodatkowy filtr w Kartotece ST – pokaż zlikwidowane elementy
4.Umożliwiono unieważnienie kodów – opcja udostępniona dla uprawnionych 
użytkowników.
5.Dodana data potwierdzenia stanu kartoteki wraz z podglądem kodu kwadracikowego, opcja dostępna w słowniku użytkowników ST.
6.Dodane prawo do logowania do aplikacji IST
7.Dodane prawo pozwalające na zmianę WP w jednej metodzie amortyzacji –opcja dostępna na dokumencie WTZW- zwiększenie wartości środka trwałego.
Zmiany na stronach WWW- Gospodarka ST
8.Dodany filtr lokalizacja, dla dysponentów domyślnie podpowiadana lokalizacja przypisana użytkownikowi w programie ,w słowniku użytkowników ST
9.Dodane filtry:
•środki trwałe oraz elementy użytkownika- wyświetlane są na stronie ST i elementy tylko wybranego użytkownika
•Elementy ST użytkownika – elementy tylko wybranego użytkownika
10.Dla ST w szczegółach dodano opis
11.Na stan kartoteki użytkownika dodano charakterystykę dla elementów.
12.Na wydruku „potwierdzenie stanu kartoteki” dodano wartość początkową dla elementu.

Zmiany w wersji 8.3
1.Dodana opcja: "Wystaw wymagane dokumenty ST na podstawie protokołów" - automatyczne wystawianie dokumentów ST (ZLWO, ZLMO, KRNW) dla protokołów. 
2.Dodana w programie konfiguracja dla wszystkich firm  
3.Nowy sposób wprowadzania kodów podczas dodawania pozycji faktur, możliwość określenia unikalności kodu
4.Wprowadzono nowe pole - charakterystyka dla elementów
5.Obsługa weryfikacji praw nadawanych przez administrację kadrową 
- automatyczne nadanie praw dla użytkownika na podstawie danych pobranych z CSK
- automatyczne przypisanie użytkownika do firmy na podstawie danych pobranych z CSK
- automatyczne przepięcie użytkownika do grupy pobranej z CSK
- automatyczne nadanie praw do firmy i MPZ na podstawie danych pobranych z CSK
Strony WWW 
6. Możliwość wydruku stanu kartoteki po jej potwierdzeniu przez użytkownika
 
Zmiany w wersji 8.02
1. Możliwość przesyłania grup użytkowników do CSK
2. Zmiany na stronach  WWW –gospodarka ST
•Dodanie na wydruku kartoteka ST charakterystyki
•Dodanie objaśnienia do nazw protokołów
•Podpowiadanie lokalizacji dla wybranego użytkownika
3.Dodano alerty w programie IST dotyczące nierozliczonych protokołów
4.Wysyłanie maili do użytkowników informujących o zatwierdzonych protokołach  


Zmiany w wersji 8.01
1. Obługa gospodarki ST i protokołów przez strony WWW- portal WWW - e-gospodarka


Zmiany w wersji 7.12

1.Podgląd własnych kartotek środków trwałych i wyposażenia udostępniony przez strony WWW 
2.Możliwość tworzenia i akceptacji protokołów przekazania – zmiana nazwy i użytkownika – przez strony WWW
3.Możliwość grupowej „zmiany statusu unikalności” dla  kodów ST - zatwierdzony dokument
4.Możliwość eksportu środków trwałych z kartoteki wraz z kodami ST (K.Service)
5.Możliwość zdjęcia wymagalności wystawienia dokumentów ST –zmiana ustawień na aneksie z wygenerowanym harmonogramem


Zmiany w wersji 7.11

1.Poprawa tworzenia harmonogramów generowanych dla aneksów do umów leasingowych  zawartych w 2009r 
2.Dodanie praw do słownika praw – dokumenty leasingowe, kartoteka ST , zamówienia, zapotrzebowania
3.Zmiana raportu leasingu - opcja "KApitał pozostający do spłaty uwzgledniający opcję wykupu wg. planowanej daty wykupu".
4.Obsługa LDAP (logowanie do programu oraz logowanie z poziomu strony WWW)
5.Opcja "Ewidencja protokołów" i konfiguracja sposobu wyświetlania: WinForms / WebForms

Zmiany w wersji 7.10

1.Moduł wyposażenia dostępny przez strony WWW 
2.Opcja pozwalająca na ustawienie elementu jako aktywny/nieaktywny- słownik elementów 
3.Nowa kartoteka wyposażenia 
4.Nowa opcja umożliwiająca wyszukiwanie w kartotece ST elementów  po kodach. Opcja dostępna z poziomu kartoteki ST poprzez CTRL+F 

Zmiany w wersji 7.9.0
 
1.Możliwość przypisania kontrahenta do towarzystwa leasingowego w słowniku towarzystw leasingowych i jego edycja. 
2.Automatyczne przepisywanie CSK towarzystwa do dokumentu "innego" umowy leasingowej 
3.Nowy rodzaj wartości dla kont dokumentu WTZW: spłacony kapitał 
4.Nowa opcja wymuszająca zmianę hasła dla użytkownika dla  nowo dodawanych użytkowników 
5.Rozbudowa funkcjonalności na raporcie "Kartoteka ST" - możliwość wydruku kodów elementów ST oraz ich eksportu do pliku 
6.Nowe opcje "Przejdź do lokalizacji / użytkownika elementu ST" w oknie edycji elementu dokumentu 
7.Nowa opcja w słowniku grup księgowań -kopiowanie kont ze wskazanej firmy

Zmiany w programie w wersji 7.8

1. Zbiorcze zdjęcie unikalności kodu ST dla zaznaczonych ST
2. Dodana nowa funkcjonalność programu umożliwiająca  ręczne wprowadzanie numerów inwentarzowych- dla nowo dodawanych firm
3. Nowa opcja raportu: Kartoteka Środków Trwałych- możliwość zbiorczego wyboru lokalizacji - kilka MPZ / MPK
4. Nowy raport -wydruk dokumentów leasingowych miesięcznych. 

Zmiany w programie w wersji 7.7

1.Zmiany w raporcie leasingu
-nowa opcja- dodanie do „kapitału pozostającego do spłaty” wartości  dokonanej korekty leasingu
(dla firm w których wykonana była korekta ST w leasingu). 
-Wprowadzenie na raporcie sumowania opłaty wstępnej i opcji wykupu 
2.Zmiany w kartotece ST- wyświetlanie – podgląd listy protokołów dla ST/ elementów ST
3.Automatyczne generowanie typowych grup księgowań dla poszczególnych dokumentów ST

Zmiany w wersji 7.6.0.1
 
1.Gospodarka środkami trwałymi oraz wyposażeniem przez WWW- zlecenie KSH 
.Możliwość wystawiania protokołów przez WWW 
.Tworzenie powiązań dokumentów ST z wystawionymi protokołami  w programie
4.Możliwość podglądu wystawionych protokołów w programie oraz ich powiązań z dokumentami i FV zakupu. 
Zmiany na stronie WWW
·dodano obsługę wyposażenia
·obsługa filtrów "protokóły powiązane / niepowiązane" oraz "protokóły rozliczone/ nierozliczone" z uwzględnieniem wyposażenia
·dodanie nowego dokumentu PLI-BZC- dokument likwidacji wystawiany przez pracownika BZ
·możliwość zmiany nazwy pozycji (elementu FV) na fakturze- opcja dostępna w konfiguracji.
·zapamiętywanie symbolu i nazwy elementów protokołu mimo zmian na fakturze lub na dokumentach ST (np. KRNW)
·dodawanie elementu do protokołu z najbardziej aktualnym symbolem i nazwą z kartoteki, lub jeśli nie przyjęto elementu na stan - z symbolem i nazwą z faktury (nie z ostatniego protokołu)
·możliwość sortowania po jednym polu dla wirtualnego magazynu
·usunięcie „wymagalności” CSK dla protokołu PZO-W 
·Zamiana pola "Opis" na liście protokołów na "Sporządził"
·Dodatkowe miejsce na podpis dla „sporządzającego” – wydruk protokołów 
2.Zmiany dla dokumentu korekty KRSW:
·możliwość wyłączenia generowania kont korekty amortyzacji miesięcznej dla dokumentu KRSW -opcja dostępna w konfiguracji 
·możliwość usunięcia księgowań korekty amortyzacji miesięcznej dla wybranego środka lub dokumentu korekty AMKC  
3.Możliwość ustawienia opcji "Wykup leasingu" dla dokumentu BOTC i BOWC. 
4.Zmiany na formatce dopasowywania elementów spisanych przez WWW
5.Podział kartoteki ST na :ST- um. jednorazowo/ST- um. czasowo/WNiP- um. jednorazowo/WNiP- czasowo 

Zmiany w wersji 7.5
Zmiany w wersji umożliwiają przyjęcie na stan środka trwałego po zakończeniu trwania umowy leasingowej(WTZW)
– środek trwały poleasingowy-!sposób ewidencji stosowany w firmach, w których została przeprowadzona korekta środków trwałych w leasingu.
•Bilansowo-kontynuacja dotychczasowej amortyzacji ST
•Podatkowo- amortyzacja ST w wartości = wartość FV wykupu + ew. VATnpo


Zmiany w wersji v 7.4 
1.zmiany w inwentaryzacji (dla KSH)-dodany nowy filtr inwentaryzowanych elementów ST- możliwość wyszukiwania po kodach środka trwałego ( dla ST jednoelementowego) 


Zmiany w wersji 7.3
1.Możliwość wprowadzanie umów leasingowych w roku 2009 wg nowych zasad- obowiązujących  dla umów zawartych od 01.01.2009r 
(Zmiany pozwalają na wyliczenie wartości do przyjęcia na OT wg nowych zasad).


Zmiany w wersji v 7.2

1.Rozliczanie  inwentaryzacji  przeprowadzanej przez strony WWW –zlecenie dla KSH 1/HOLD/2009/IST 
-Możliwość rozliczania elementów inwentaryzacji  pochodzących ze spisu przez strony WWW 
-Możliwość automatycznego dopasowywania elementów spisanych przez WWW do elementów kartoteki ST w obrębie dokumentu inwentaryzacyjnego 
-Możliwość ręcznego dopasowania spisanych elementów- łączenie po kodach, łączenie po symbolach i kodach, łączenie definiowane 
-Możliwość automatycznego tworzenia i usuwania powiązania ZLMO 
-Przegląd potwierdzonych powiązań ZLMO 
-Możliwość dopasowania elementów o różnych nazwach i symbolach 
-Wyszukiwanie elementów ST po kodach podczas rozliczania inwentaryzacji 
-Optymalizacja automatycznego dopasowania elementów spisanych przez WWW. 
2.Korekta środków trwałych w leasingu: 
-możliwość ręcznej korekty środków w leasingu – dokumenty KRSW, WTZW 
-możliwość wystawienia dodatkowego dokumentu korekty amortyzacji miesięcznej – niezależnie od wystawionych dokumentów amortyzacyjnych 

Zmiany w wersji 6.7.0

1.Dodanie nowych opcji na aneksach umowy leasingowej:
- możliwość określenia dokumentów ST, które mają być wystawione na podstawie aneksu
- możliwość ustawienia daty sterującej dla dokumentów wystawianych na podstawie aneksu 
2.Możliwość rozliczania FV leasingowej w miesiącu z wytworzonymi dokumentami leasingu miesięcznego 
3.Konfiguracja umożliwiająca definiowanie serwera i bazy produkcyjnej- pozwoli na uaktywnienie funkcji ostrzegania przed pracą na bazie testowej. 
4.Wyszukiwanie inwentaryzowanych środków na podstawie kodów 

Zmiany w wersji 6.6.0

1.Możliwość wydruku z grida poprzez CTR+G
2.Dana możliwość zapisu do pliku lub wysłania e-mailem w zależności od wyboru:plik CSV/plik Excela,Opcja dostępna również
przez terminal z tą różnicą, że można wysłać dane mailem (brak możliwości zapisu).
2.Zmiany w inwentaryzacji
-rozliczanie inwentaryzacji-dodane pole „Charakterystyka”
-możliwość dodania do dokumentu inwentaryzacyjnego " wszystkich ST" -bez korzystania z dostępnych filtrów
-dodana na arkuszu spisowym opcja: porządek według: nr inwentarzowego/nazwy ST
-dodane ostrzeżenie przy rozliczaniu inwentaryzacji-gdy charakterystyka ST będącego w inwentaryzacji zostanie zmieniona dokumentem ST(KRNW)
 i jeśli różni się od tej z rozliczonej inwentaryzacji

Zmiany w wersji 6.5.0
Zmiany zw. ze stroną WWW służącą do przeprowadzenia inwentaryzacji porządkowej(KSH)

Zmiany w wersji 6.4.0
1.Możliwość dodawania w słowniku elementów zdjęć i opisów dodatkowych.
2.Dokumenty leasingowe: Historia dokumentów.
3.Nowy raport -Wykaz środków trwałych i elementów ST użytkownika

Zmiany w wersji 6.3.0.0 
1.Raport "zestawienie przychodów i rozchodów" - wybór podrodzajów dokumentów z dowolnych lat obrachunkowych
2.Raport "wykonanie amortyzacji" - nowa opcja "środki z amortyzacja / umorzeniem w roku"
3.Słownik grup księgowań - uzupełnienia GUS - lista grup środków dla uzupełnień GUS z możliwością konfiguracji
4.Podświetlenie niezbilansowanych dokumentów amortyzacyjnych na czerwono
5.Możliwość zmiany miesiaca pierwszego rozliczenia dla umowy leasingowej po przyjęciu przedmiotów na stan dokumentem OT/BO
6.Możliwość zdjęcia statusu unikalności kodu na zaksięgowanym dokumencie ST
7.Historia leasingu - nowa opcja: "Analiza przesuniętych harmonogramów"
8.Optymalizacja procedury tworzącej księgowania amortyzacji miesięcznej

Zmiany w wersji 6.2.0.0 
1.Opcja "Księguj wszystkie" dla dokumentów amortyzacyjnych i leasingowych miesięcznych
2.Obsługa dodatkowych kodów wprowadzanych dla przedmiotów leasingu-KSH
3.Inwentaryzacja - obsługa opcji "po zmianie lokalizacji/użytkownika środka zmień lokalizacje/użytkownika także elementów ST"
4.Obsługa tworzenia księgowań leasingu w zależności od lokalizacji (wszystkie, wybrane, z pominięciem wybranych) - zlecenie projektowe KSA (74/KSA/2008).
5.Zbiorcza zmiana metody i stawki amortyzacji dla środków trwałych.
6.Inwestycje - filtr "Wszystkie/Otwarte/Aktywne/Nieaktywne/Zamknięte"
7.Wybór elementów ST do dokumentu OT - filtr "Elementy ST wszystkie/z faktury/z dok. innego"
8.Wybór elementów ST - opcja: zaznacz wszystko, 50, 100, 200, 500 pozycji

Zmiany w wersji 6.1.0

1.Obsługa zmiennego roku obrachunkowego
2.Uwierzytelnianie wychodzącej poczty e-mail (raporty, eksport do CSV).
3.Zmiana roku i miesiaca automatycznego dokumentu "innego" zgodnie z data odpowiedniego dokumentu LGOU/LGBU podczas edycji.

Zmiany w wersji 5.9.0
1.poprawa błędu uniemożliwiającego przyjęcie na stan ST z poziomu iFK
2.poprawa błędu uniemożliwiającego rozliczenie raty leasingowej z poziomu iFK
3.możliwość pracy na serwerze MS SQL 2005

Zmiany w wersji 5.8.0
1.Dodana kolumna „towarzystwa leasingowe” w oknie dokumentów leasingowych 
2.Dodane MPZ w raportach leasingowych zrzucanych do pliku.
3.Możliwość zdefiniowania w FV leasingowych dla konta 500 – innego uzupełnienia GUS– definiowanie dla firmy

Zmiany w wersji 5.7.0

1.Zabezpieczenie przy wytwarzaniu dokumentów leasingowych miesięcznych
2.Zmiany umożliwiające wprowadzanie w umowie leasingowej opłaty związanej z kosztem ubezpieczenia z możliwością zachowania dotychczasowego sposobu generowania harmonogramu. 
-Dodatkowe księgowania dla FV leasingowej
-Dodatkowe księgowania dla dokumentów miesięcznych leasingu 
3.Możliwość wprowadzenia w umowach leasingowych innych dodatkowych opłat związanych z umową leasingową 
-dodatkowe opłaty wprowadzane na umowie i  aneksie
-na bieżąco wyliczany VAT p.o –uwzględniając rozliczone raty w harmonogramie
4.Możliwość podglądu umowy z pozycji faktury leasingowej
5.Wprowadzenie zabezpieczenia przy rozliczaniu raty leasingowej
6.Zabezpieczenie przy generowaniu dokumentów leasingu miesięcznych- wymagane zatwierdzenie wszystkich dokumentów ST dla których rozliczane są raty leasingowe
7.Sprawdzanie poprawności wystawionych dokumentów miesięcznych
8.Zmiany wprowadzone podczas likwidacji przedmiotów leasingu- dla których rozliczana jest co miesiąc część opłaty wstępnej 
9.Dla przedmiotów leasingu dodane dodatkowe kolumny: rodzaj kodu i symbol i nazwa uzupełnienia
10.Zapamiętywanie i podpowiadanie ostatnio wybranej lokalizacji dla przedmiotów leasingu.
11.Wprowadzona blokada rozliczania rat - raty mogą być rozliczane kolejno


Zmiany w wersji 5.6
Zmiany dot. modułu leasingu. Umożliwią one wprowadzanie w umowie leasingowej opłaty związanej z kosztem ubezpieczenia oraz pozwolą na wprowadzanie innych dodatkowych opłat związanych z umową leasingową. 

Zmiany w wersji 5.5
Zmiany dot. modułu leasingu. Pozwalają na nowy sposób księgowania opłaty wstępnej- dla umów zawartych od początku roku obrachunkowego, z możliwością zachowania dotychczasowego sposobu księgowań dla umów zawartych do końca roku obrachunkowego. 

Zmiany w wersji 5.4
Zmiany w programie pozwalają na automatyczną aktualizacje danych w IST na podstawie informacji pobieranych z programu KOLSerwis. 

Zmiany w wersji 5.3
1.Moduł leasingu-możliwość wystawiania aneksów do umów leasingowych 
2.Modyfikacja raportu – kartoteka środków trwałych, zapis do pliku CSV- dodanie dodatkowej kolumny : CSK lokalizacji (dla punktów zewnętrznych) . 

Zmiany w wersji 5.2

1.Wydruk dokumentów PL 
2.Narzędzie do importu kodów ST z pliku Excel. 
3.Zmiana komunikatu po aktualizacji wersji 
4.poprawa wyświetlania przycisków w oknie kartoteki ST 
5.wyświetlanie listy zmian 
6.Zabezpieczenia związane z umowami leasingu 


Zmiany w wersji 5.1.0.0

1.Grupowa zmiana lokalizacji – import z pliku
2.Zmiana sposobu księgowania dokumentów amortyzacyjnych
3.Poprawa raportu –zestawienie zmian ST wg grup
4.Utworzenie planu spłat rat leasingowych
5.Utworzenie raportu dla umów/ przedmiotów leasingowych
6.Możliwość wprowadzania „symbolu dokumentu w systemie IFK” ręczne bez pobierania z  programu FK
7.Możliwość zapamiętywania ustawień okna „ kartoteka ST” dla użytkownika.

Zmiany w wersji 4.7.0.0

Moduł obsługujący inwentaryzację mobilną przy użyciu Pocket PC 

Zmiany w wersji 4.6.0.0

Zmiany dotyczą modułu leasingu:
1.Zmiana przesyłania faktur z systemu iFK do systemu iST. Faktury przesyłane są z roku i miesiąca ewidencji w iFK do tego samego roku i miesiąca ewidencji w iST. Dotychczas faktury były przesyłane po miesiącu i roku z daty wystawienia. 
2.Wytwarzanie symbolu uzupełnienia dla umowy leasingowej z poziomu iST w iFK. 
3.Wytwarzanie symbolu uzupełnienia dla przedmiotu leasingu z poziomu iST w iFK. 


Wersja 4.5.0.0 

Zmiany w module leasingu:
1.Dla kont generowanych dla FV leasingowej -miesiąc odliczenia  uzależniony od dat i msc odliczenia ustawionego na FV 
2.Dodanie ograniczenia: "Odliczenie 50% VAT, nie więcej niż 5.000,00"
3.Zmiana nazwy wyróżnika w przypadku konta tworzonego dla rodzaju leasingu „nie dotyczy” na "obydwu". 
4.Komentarz księgowań przesyłanych do FK uzależniony od wyróżnika ustawianego dla konta w słowniku grup księgowań. 
5.Rozliczenie umowy na podstawie harmonogramu firmy leasingowej.
6.Możliwość użycia w koncie symbolu towarzystwa leasingowego
7.Automatyczne wyliczanie stawki amortyzacyjnej dla środków trwałych przyjmowanych na stan. 
8.Zapamiętanie w rejestrze ostatnio wybranego rodzaju kodu i podpowiadanie następnym razem.


Wersja 4.4.0.0 

1. Moduł Leasingu
-Możliwość ewidencji umów leasingu.  
-Na podstawie wprowadzonych parametrów umowy automatyczne generowanie harmonogramu spłat z podziałem na ratę kapitałową i odsetkową
-Automatyczne łączenie faktur za raty leasingowe z wprowadzoną  wcześniej umową 
-Automatyczne naliczenia amortyzacji
-Automatyczne księgowania odpisów amortyzacji miesięcznej 


Wersja 4.3.1.2

2.Modyfikacja dokumentu ZLMO  Możliwość automatycznego wystawiania dokumentu PL (zależności od konfiguracji)
Po wystawienie dokumentu ZLMO  automatycznie zostanie wystawiony dokument PL,zatwierdzenie dokumentu ZLMO zatwierdzi automatycznie dokument PL
3.Obsługa funduszu aktualizacyjnego.  
-Możliwości wprowadzania na dokumencie BO danych dotyczących kilku aktualizacji przeprowadzanych na środku trwałym
-W przypadku likwidacji ST objętych aktualizacją będą wytwarzane dodatkowe księgowania z możliwością ustawienia osobnych księgowań w zależności od roku przeprowadzonej aktualizacji. 
-Możliwość importu z pliku BO środków trwałych uwzględniających kilka aktualizacji przeprowadzonych na ST.
  

Wersja 4.3.0.14
1. Modyfikacja wydruku dokumentu OT, dodane pola:
 •charakterystyka ST
 •data dowodu dostawy 
 •nazwa dostawcy
 •potwierdzenie przyjęcia środka trwałego

2. Modyfikacja wydruku dokumentu ZL- pole charakterystyka, lokalizacja
3. Modyfikacja wydruku dokumentu ST dodanie pól podpisy.
4.Informacja o wygasającej licencji

Wersja 4.2.3.0
Na protokole likwidacji wyświetlana wartość ST

Wersja 4.2.2.0
1.Przesyłanie kontrahenta z programu iFK do iST - współpraca  ze zdalnym CSK
2.Możliwość importu słownika GUS z pliku udostępnionego na stronach GUS – plik worda
3.Możliwość zmiany tylko charakterystyki na dokumencie KRNW
4.Oznaczenie lokalizacji elementu w zależności wybranego elementu
5.Wydruk dowolnie zdefiniowanego protokołu z programu IST na podstawie dokumentów ST 

Wersja 4.2.1.0

1. Nowy Arkusz Spisowy- wydruk po elementach ST
2.Słownik Organizacji - udostępnienie symbolu dla wszystkich gałęzi w słowniku organizacji
3.Rozszerzenie funkcjonalności importu bilansu:
a. Lokalizacje (powiązanie ze słownikiem organizacji po symbolu z drzewa organizacji)
b. Użytkownicy (powiązanie ze słownikiem CSK po id_kontrahenta)
c. Numer inwentarzowy (generowany na nowo według maski, importowany zgodnie z plikiem ze sprawdzeniem maski i unikalności)
4.Raport księgowań dla dokumentów amortyzacyjnych.

Wersja 4.1.1.1

1.Podgląd dokumentów importu z urządzenia przenośnego obsługującego inwentaryzację
2.Opcja pozwalająca na rozliczanie danych z importu z urządzenia przenośnego.
3.Podgląd dokumentów eksportu na urządzenie przenośne obsługujące inwentaryzacje

Wersja 4.1

1.Przypisywanie lokalizacji i użytkowników do element środków trwałych na dokumentach ST. 
2.Parametr w konfiguracji programu definiowany dla firm, umożliwiający automatyczne kopiowanie lokalizacji ST dla elem.
3.Zmiana układu zakładek: dokumenty, opisy i obrazy
4.Wyszukiwanie środków trwałych w kartotece ST po lokalizacji elementu.
5.Lokalizacja i użytkownik dla elementów ST-moduł inwentaryzacji 


Wersja 3.12.02

1. Poprawa wywoływania słownika kontarhentów/pracowników

Wersja 3.12.01

1.Poprawa raportu Kartoteka ST-wyświetlane ST uwzględniając datę stan na dzień.

Wersja 3.12

1.Zmiana nazwy programu  KOLST -środki trwałe na Insignum Środki Trwałe 
2.Zmiana sposobu aktualizacji nowych wersji –wykorzystanie KOLEx-a 
3.Wprowadzenie licencjonowania dla programu z wykorzystaniem Kolex-a 
4.Import BO z pliku xls
5.Import danych z Pocket-PC 
6.Kopiowanie kont kosztu przypisanych do jednostek organizacyjnych podczas otwarcia roku 
7.Zmiany w dostępności do opcji z menu głównego 
8.Konta księgowe dla dokumentów inwestycyjnych